Subscribe:

Ads 468x60px

2012年12月16日

拖延症之歌

拖延症之歌

《拖延症之歌》走紅 網友紛紛稱中槍 - 拖延症之歌


在快節奏高壓力的現代社會中,很多人都發現自己患上了嚴重的拖 延症:任務已經確定但遲遲不想進入工作狀態,並因此心情惡劣;等到火燒眉毛時才不得已開動。


拖 延症之歌



最近,一首外國朋友創作的《拖 延症之歌》以幽默的旋律和歌詞描述了拖 延症患者的生活,衆多網友紛紛表示拖 延症之歌跟自己太像了!





在這段拖 延症之歌視頻中,這位外國朋友通過唱歌的方式將拖 延症侯群的所有癥狀一一唱出,其經典歌詞有"我先Dota2把"、"我先看集美劇"、"刷刷微博就睡"、"稍微等會就開始",論 文佈置了1個月非得到最后一周才開始動工,第二天要考試非得到頭天晚上12點才開始複習。歡快節奏中說出了現代人在壓力下養成的拖延習慣。


拖 延症之歌


拖 延症之歌這些貼切的歌詞讓網友們紛紛大呼中槍,"進度條每前進一秒我的膝蓋就中一箭!""中了無數槍,目測已被掃射成沙漏。"而 在新浪微話題發起的"你有拖 延症嗎?"的投票中,4924名網友均表示自己患有拖 延症


拖 延症之歌




拖 延症之歌》歌詞:


拖 延症之歌



See I have to write this essay


我得趕完這篇論文


that the teacher gave last week


老師佈置了一個星期


and it's due tomorrow morning


明天大早就要上交


twenty pages all in Greek


整整二十頁的希臘語


Nah but first I check my Tumblr


不急 但我要先刷刷湯不牢


Facebook, Twitter, call my Mom


臉書、推特,還要致電我老娘請安


Then just one more, one more page


然后就再看一頁 只看一頁


oh I waste so much time dot com!


我浪費了大把時間來點網站


I'm procrastinating


我有拖延症


All day I sit here waiting


整天就坐在這等


for just the perfect moment to begin


等待開始幹活的好時辰


We're procrastinating


我們都有拖延症


Why work, we could be gaming


工作個毛,游戲才正經


Agreed! Procrastinating FTW!


同意!拖延症最拉風!


I have to start this diet


我必須開始節食


cause my prom's a week away


因為畢業舞會就剩一個禮拜


So I'm only eating veggies


所以我要只吃素


and I'm starting that today


從今天就吃起來


But I'm getting really hungry


但是我餓得不行


and those cookies look sublime


而那些餅乾好美味


Fine, I'll have just one, or two, or ten


好吧 我只吃一塊兩塊十來塊


Why not? It's not a crime!


咋滴 這又不犯罪


We're procrastinating


我們有拖延症


No better way than eating


狂吃是最棒的技能


Cause nothing else could possibly compare


因為沒什麼可以比這更美好


I'm procrastinating


我有拖延症


It's really fascinating


真是讓人開心


I know there's work to do but I don't care


我知道有工作要干,可我不想理


I should probably do my laundry


我或許應該去洗衣服


I should probably feed my cat


我或許應該去喂貓


But right now we're playing Halo


但現在我們在玩《光暈》


YOLO! Headshot! Take that!


生命只有一次!爆頭!死翹翹!


You should probably call the doctor


你或許應該叫醫生看看


Never mind it's just a scratch


木有事,就是擦了一下


But your arm's gone


可你的胳膊都沒了


It's a flesh wound


皮肉傷而已


Now come on let's play some catch!


現在快點,我們來玩接球吧


I have organized my desktop


我整理好了桌子


Now I'm all set up to work


工作的准備全部就緒


Wait that picture's kinda crooked


慢着 這張照片有點歪


and it's driving me berserk


這真讓我抓狂生氣


Now I might as well just color code


那現在我不如順手把鉛筆


my pencils one by one


一根一根按顔色排列擺好


and my papers and my files


所有的資料和檔案也是如此


I can't work until it's done!


這事搞不定就沒法工作


We're procrastinating


我們有拖延症


All day I sit here waiting


整天就坐在這裏等


for just the perfect moment to begin


等待開始幹活的好時辰


We're procrastinating


我們有拖延症


Wait!


慢着


You're procratinating right now


你現在就是拖延不幹活呢


You're procratinating


你也有拖延症


Why are you still here watching?


幹嘛還在看這視頻?


I'm sure that you've got things due long ago


我知道你有好多早就該交的活還沒搞完


You're procratinating


你也有拖延症


Please leave a thumbs up rating


請給我們點贊評分


Go do your work


你手上的工作啊


Tomorrow!


明兒再干!!


 拖延症之歌

Blog Archive